Leverans och frakt

Vem levererar paketet?

Vi använder DHL inom Sverige, vid leverans utanför Sverige tillkommer andra aktörer.

Vilka leveranser erbjuder ni?

För tillfället erbjuder vi DHL till närmaste service point, varubrev om volym och vikt tillåter detta

Går det att ändra leveransinformation efter paketet är skickat?

DHL tar en avgift för att ändra leveransadress, namn eller bokstav i namn efter utskick. Gotterian debiterar beställaren avgiften. Du kan bli frågad efter ID-handlingar vid ändringar.

Vad kostar frakten?

Vi har en enhetsfrakt för privatpersoner på 49kr

Hur lång leveranstid har ni?

Normal leveranstid är 2-7 arbetsdagar på varor vi har i lager inom Sverige. Till utland är den normal leveranstid 3-10 arbetsdagar på lagervara. Normal leveranstid på beställningsvara är 4-7 dagar.

Beställning och Betalning

Vart kan jag se min orderstatus?

Du får en orderbekräftelse på mail. Om du inte hittar den kolla skräpposten, annars kontakta oss.

Vem kan beställa av er?

Privatpersoner och företag/föreningar i Sverige samt utland

Hur beställer jag från Gotterian?

Besök oss på www.gotterian.se, kontakta oss på kundtjanst@gotterian.se för att få hjälp med att lägga din order.

Vilka betalsätt har ni?

Klarna Checkout som har Faktura, delbetalning, direktbetalning samt paypal

Vad gäller på fakturabetalningar?

Vid fakturor använder vi oss av Klarna som leverantör. Vid fakturaköp skickas ordern endast ut till din folkbokförda adres.. Namn eller adressändringar är inte möjlig på utskickade leveranser när du har valt faktura som betalsätt.

Reklamation

Trasig produkt eller annat fel?

Kontakta oss på kundtjanst@gotterian.se, ha ditt ordernummer redo!

Det saknas en produkt i mitt paket?

Om du inte har fått en restnotering med i paketet kontakta oss på kundtjanst@gotterian.se

Ångra/Ändra köp

Hur returnerar jag min vara till er?

Om du fått fel produkt eller att varan inte håller mått kontakta oss på kundtjanst@gotterian.se eller telefon för att få en retursedel. Vill du returnera ett felköp måste du som kund stå för frakten själv. Gotterian tar bara emot obrutna förpackningar på en standard retur. Observera att ångerrätt inte gäller godis och andra livsmedelsprodukter.

Kan jag avbeställa min order?

Om du avbeställer innan vi hinner skicka iväg krediteras hela summan tillbaka till dig som kund. Har vi hunnit skicka iväg ordern måste du hämta ut paketet(för att inte få en avgift för ohämtat paket) samt kontakta oss för en retur. Det är du som kund som står för frakt och returfrakten.

Produkter

Kan ni ta in denna produkt till mig?

Gotterian strävar  alltid efter störst möjlig sortiment så kontakta oss på kundtjanst@gotterian.se angående den aktuella produkten

Har ni någon produktkatalog?

www.gotterian.se är våran produktkatalog

Följ oss

Kan jag följa gotterian?

Du kan följa oss på Facebook, Instagram, Nyhetsbrev eller mobil kundklubben.

Hur följer jag er?

På facebook ”gillar” du sidan gotterian, på instagram ”följer” du sidan gotterian, om du vill ha nyhetsbrev kan du registrera dig här eller längst ner på hemsidan under ”nyhetsbrev”. Vill du vara med i mobil kundklubben registrerar du dig här eller längst ner på hemsidan under ”mobil kundklubb”

Hur avregistrerar jag mig på nyhetsbrev eller mobil kundklubben?

Längst ner i själva nyhetsbrevet hittar du avregistreringsknappen. Om du vill avregistrera mobilklubben skickar du en mail till kundtjanst@gotterian.se med namn och telefonnumret du vill avregistrear. Eller sms STOP till 71515.

Kampanjer

Hur hittar jag kampanjer?

Följ oss på våra kanalerna för att inte missa bra erbjudande (facebook, instagram, nyhetsbrev eller mobilklubben)

Har ni rabattkoder?

Vi kan ha rabattkoder som gäller under vissa perioder. Du hittar dom oftast i våra kanaler som facebook, instagram, nyhetsbrev eller mobil kundklubben

Företag

Levererar ni profilgodis?

Ja, kontakta kundtjanst@gotterian.se  för offert

Presenter till anställda eller samarbedspartners?

Besök www.gotterian.se eller kontakta oss på kundtjanst@gotterian.se för att få tips och offert om produkter som julgodis, påskgodis etc.

Kan jag få mängdrabatt?

Skicka din förfrågan till ”kundtjanst@gotterian.se

Övrigt

Skickar ni varuprov?

Tyvärr kan vi ej skicka varuprov.

Sponsrar ni?

Kontakta kundtjanst@gotterian.se för din frågan.

Jag hittar inte min fråga i ”frågor och svar”?

Du kanske hittar svar på din fråga under köpvilkor. Om inte,  tveka inta att ta kontakt med oss via mail eller telefon.