Gotterians Integritetspolicy ⇒
Köpvillkor
När du godkänner våra köpvillkor godkänner du att vi får använda din e-mail och mobilnummer för att skicka ut marknadsföring till dig. Du kan när som helst avregistrera dig från dessa genom att avregistrera dig i senaste utskicket eller kontakta kundtjanst@gotterian.se.
1. Priser
Alla priser är i svenska kronor och inklusive moms
Vi kan hålla nere våra priser tack vare storpack och att varan skickas direkt från vår leverantör när ni har lagt er order, det innebär även att produkterna är färska och håller hög kvalitet. Har du synpunkter eller önskemål så kontakta oss gärna via e-post kundtjanst@gotterian.se
2. Orderbekräftelse
När vi mottagit din order skickar vi omedelbart ut en bekräftelse via e-post
3. Frakt
På alla ordrar tillkommer frakt. Vi försöker att alltid leverera på billigast möjliga sätt. Vi använder DHL som leverantör i första hand. För att se den exakta fraktkostnaden för just din beställning, gå till varukorgen och beräkna din frakt. Vi erbjuder enbart leverans med företagspaket eller pall.
3:1 Fraktkostnader för utlandet
Just nu så skickar vi endast beställningar till Sverige. Har du frågor om frakter till andra länder kontakta kundtjanst@gotterian.se
4. Betalning
4:1 Kortbetalning VISA/Mastercard/AMEX Klarna checkout
Kortbetalning sker i samarbete med Klarna Köpsumman dras från ditt konto när betalningen gått igenom. Vi accepterar alla VISA/Mastercard-kort American Express kort, även de med kredit. 0 kr i avgift.
4:2 Faktura
Faktura med Klarna checkout
Få först betala sen:
Handla nu – betala efter leverans!
När du betalar via Klarna faktura handlar du tryggt och enkelt. Du behöver aldrig uppge dina kortuppgifter, och betalar alltid efter att du fått din beställning.
- Få alltid din beställning innan du betalar
- Betalningstid – alltid minst 14 dagar
- Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter
- Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*
- Ladda ner dina fakturor från klarna.se
- Möjlighet till delbetalning**
Betalningsvillkor
Kredittiden för detta köp är 14 dagar från fakturadatum. Näringsidkare kan, när det så anges i kassan, erbjudas en kredittid på 30 dagar från fakturadatum. Fakturan skickas i samband med leveransen.
En påminnelseavgift tillkommer vid utebliven betalning. Har du handlat för under 60 kr tillkommer 29,00 kr, och har du handlat för 60 kronor eller mer tillkommer 60,00 kr i påminnelseavgift. Även en dröjsmålsränta om 24,00 % plus gällande referensränta tillkommer. Sker ingen betalning därefter kan fordran därefter komma att överlämnas för inkassohantering där ytterligare inkassokostnader kan tillkomma.
När du väljer faktura övertar Klarna rätten att få betalt och din betalning av fakturan går därmed till Klarna.
Om du tidigare valt att ansluta dig till tjänsten Månadsfaktura kommer fakturan istället att inkluderas i din månadsfaktura i enlighet med de villkor som gäller för Månadsfaktura.
Kreditprövning
Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Du får då en kopia på kreditupplysningen per post.
Omvandling av faktura till en flexibel delbetalning
När du har fått hem din faktura kan du, i stället för att betala hela fakturan på en gång, erbjudas att betala in ett lägre belopp och på så sätt göra om din faktura till en flexibel delbetalning. Detta innebär att du betalar i din egen takt med minst 50 kr per månad. Den effektiva räntan vid ett köp om 10 000 kr, 29 kr i månatlig administrativ avgift, 19,90% i rörlig ränta och betalning över 12 månader är 29,22%. Varje delbetalning blir då 955 kr per månad och din totalkostnad blir 11 458 kr.
För omvandling av din faktura till en flexibel delbetalning gäller följande allmänna villkor. Här hittar du även information om Standardiserad europeisk konsumentkreditinformation.
Personuppgiftshantering
Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Klarna behandlar personuppgifter främst i syfte att utföra identifikation, kundanalys, kreditkontroll, marknadsföring och affärsutveckling, inklusive överföring till särskilt utvalda partners eller till stat utanför EU/EES-området. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. Se Klarnas dataskyddspolicy för en närmare beskrivning av Klarnas personuppgiftsbehandling.
* Gäller konsumentköp och ej för alla varor och tjänster, t ex. flygresor, evenemang och specialtillverkade varor.
** Delbetalning erbjuds för närvarande bara privatpersoner.
Har du några ytterligare frågor eller funderingar, är du välkommen att ringa Klarna på 08- 120 120 10 Mån-Tors mellan 08.30 – 20.00, fredagar 08.30-17.00 och helger 10.00 – 17.00. Om det skulle uppstå en tvist mellan dig och Klarna som vi inte lyckas lösa kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden Box 174, 101 23 Stockholm, tel.:+46 (0)8-508 860 00.
Dela upp din betalning:
(0 kr i uppl.avgift. Admin. avgift 29 kr/mån. Rörlig årsränta 19,9%.
Exempel: Ett köp på 10 000 SEK betalat över 12 månader har en total summa av betalningar på 11 458,40 SEK och en effektiv ränta på 29,21%)
Faktura till företag. För större företag och koncerner med flera filialer ber vi er kontakta oss på kundtjanst@gotterian.se för snabbare och smidigare hantering
4:3 Direkt banköverföring ( Swedbank, Nordea, Handelsbanken, SEB ) via Klarna checkout
5. Leveranser
Vi levererar till Sverige med DHL företagspaket
Leveranstid är normalt 2-5 arbetsdagar. Har en vara utgått ur sortimentet eller är restnoterad skickar vi resterande av era varor och krediterar den vara som har utgått eller är restnoterad . Leveranserna sker med DHL (2-5 arbetsdagar)
Avgift tillkommer vid ändring av Leveransinformation efter Gotterian har skickat iväg paketet. Detta för att täcka DHL’s avgift. Förr att öka säkerheten gör vanligtvis inte Gotterian namn eller adressändring på skickad vara.
Namn ändring eller ändring av bokstav på beställarens namn tillkommer en avgift på kr 225.
Adressändring tillkommer en avgift på 225 + vald frakt.
Leveranser till Utlandet medför oftast längre leveranstider.
6. Produktinformation
Produktinformation
Produkterna är av högsta kvalité och alltid färska. Produkterna kan avvika något i färg och form från bilderna på hemsidan. Gotterian ansvarar inte för att varorna smälter, missfärgas eller tar skada under transporten.
7. Reklamation
Vid synliga skador på er leverans skall dessa skador informeras transportören/utlämningsställe samt att en skriftlig skadeanmälan som upprättas av transportör och ni skall erhålla en kopia av detta!
Detta måste göras för att kunna reklamera!
För reklamation kontakta Gotterian omgående, senast 4 dagar efter att ni mottagit er leverans. kundtjanst@gotterian.se .
Om du av någon anledning fått en undermålig vara, kontakta oss via.
Mail: kundtjanst@gotterian.se
Telefon: 076-8431114
8. Säkerhet
Vi lämnar självklart aldrig ut personuppgifter eller e-postadresser och följer personuppgiftslagen (PUL)
9. Retur och ångerrätt
9:1 Godis
Eftersom varorna består av livsmedel, har man enligt distanshandelslagen tyvärr ingen returrätt.
se distanshandelslagen http://www.riksdagen.se/
9:2 Festartiklar och övrigt
Vi ger dig alltid 14 dagars öppet köp på det du beställer. Du får returnera varan förutsatt att den endast är testad och i originalförpackning. Varan måste kunna säljas i det skick den returneras i annars kan vi inte ta den tillbaka. Vi betalar tillbaka hela summan exklusive den egentliga fraktkostnaden, konsumenten står för returfrakten själv
Behöver du skicka tillbaka något i retur till oss är det viktigt att du kontaktar vår kundtjänst innan så att vi kan ge dig instruktioner för hur du ska gå till väga. Vi behöver då veta vilka produkter du vill returnera samt ditt ordernummer.
Vi tar EJ mot returer i skadade/trasiga produktförpackningar. Produkten måste kunna säljas omgående i det skick den returneras i annars tar vi inte tillbaka varan.
Vill konsument utnyttja sin ångerrätt skall denna kontakta Gotterian.se, via email kundtjanst@gotterian.se eller telefon. Returfrakten bekostas av kunden. Om en vara är transportskadad skall Gotterian.se kontaktas inom 4 dagar för information om ersättning.
10.Ej hämtade paket
Om paketen inte hämtas ut inom 14 dagar returneras den till terminal och därefter till oss. Vi förbehåller oss rätten att debitera er kostnaderna för frakt och returfrakt och hantering, för närvarande 295kr.
Utlandspaket som kommer i retur debiteras den egentliga fraktkostnaden för tur och retur frakt
11. Utland
Vid beställning från utlandet endast kortbetalning. För leveranser utanför EU kan det tillkomma avgifter-tullar, vilka beställaren bekostar i de fall de uppstår.
Beställaren ansvarar för kännedom om det lands införselregler som varorna ska sändas till.
Eventuella beslag av tull eller annan myndighet ersätts ej. För fraktkostnader utan för Sverige se ovan punkt 3:1.
Du som beställare är ansvarig för att produkten lagligen kan importeras till destinationslandet. När du beställer från Gotterian.se räknas du som importör, och du måste följa respektive importlands lagar och bestämmelser. Beställningar till andra länder än Sverige kan medföra punktskatter, tullavgifter och ytterligare avgifter pålagda av destinationslandet. Mottagare av internationella leveranser kan påläggas sådana punktskatter, tullavgifter och ytterligare avgifter, som vanligen läggs på när beställningen når ditt land. Alla avgifter för paket som hamnar i tullen faller på dig som kund att betala, vi kan ej kontrollera dessa avgifter eller förutsäga kostnaden. Tullregler varierar från land till land, kontakta ditt lokala tullkontor för mer information och gällande lagar om import. Leveranstiderna varierar även kraftigt beroende på tullens hanteringsförfarande.
12. Kvalitet & pris
Vi kan hålla nere våra priser tack vare storpack och att varan skickas direkt från vår leverantör när ni har lagt er order, det innebär även att produkterna är färska och håller hög kvalitet. Har du synpunkter eller önskemål så kontakta oss gärna via e-post kundtjanst@gotterian.se
13. Förbehåll
Vi förbehåller oss rätten att ändra priser & köpevillkor, om priser eller andra villkor skulle ändras under er order kontaktar vi er för mer information.
*Vid eventuella fel som sker med vid betalning i kassan, tex fel fraktpriser, fel pris på en vara etc. förbehåller vi rätten att avbryta/makulera dessa beställningar. Om så sker återbetalas eventuella förskotterade pengar omedelbart
Integritetspolicy Gotterian Partners AB
Gotterian Partners förbehåller sig rätten att ändra/uppdatera policyn. Den senaste versionen ligger alltid ute. Denna integritetspolicy börjar gälla från och med 25 maj 2018.
För att vi på gotterian.se ska ha möjlighet att kunna behandla din order hos oss måste vi ha tillgång till vissa av dina personuppgifter t.ex. namn, adress, telefonnummer och mailadress. Vi behöver dessa uppgifter för att kunna genomföra din order så att den levereras till just dig. Gotterian eftersträvar en hög nivå av dataskydd och denna policy förklarar hur vi samlar in och använder personlig information samt vilka rättigheter du som kund har hos oss.
Vad är personuppgift?
Personuppgift är data som samlas in om en person t.ex. namn, adress, telefonnummer, mail och IP-nummer. Men även ett organisationsnummer är en personuppgift om det tillhör en enskild firma.
Behandling av personuppgifter?
Behandling av personuppgifter innebär allt som görs med den insamlade informationen, det kan vara registrering av order, genomförande av order, bokföring, organisering.
Vilka personuppgifter samlar vi in om dig och varför samlar vi in dessa?
-Namn
– Adress (Fakturaadress samt leveransadress)
-Telefonnummer
-Mailadress
-Betalningsinformation (transaktionsnummer från betalningsleverantör samt personnummer om köpet sker via faktura)
-IP-nummer
-Ev mailkonversation
Gotterian partners AB samlar in dessa uppgifter för att kunna behandla och leverera din beställning, samt för att kunna besvara dina förfrågningar.
Vad använder vi personuppgifterna till?
Dina personuppgifter används till att säkerställa att ordern levereras till rätt person, att beställningen är betald, bokföra i samsvar med penningtvättslagen samt besvara eventuella förfrågningar. Uppgifterna används även till marknadsföring via mail eller telefon, där du när som helst kan avregistrera dig eller kontakta oss för att gå ur medlemskapet.
Vem är ansvarig för de personuppgifter som samlas in?
Gotterian Partners AB, organisationsnummer: 559075-2795, Postadress: Björsbyvägen 253, 97596 Luleå, Sverige
Hur kontaktar jag er för att veta vilka personuppgifter ni har sparat om mig eller om jag vill radera mitt konto hos er?
Du kan kontakta oss via e-mail: kundtjanst@gotterian.se eller via telefon 076-8431114
Från vart hämtar vi dina personuppgifter?
Gotterian Partners AB samlar in dessa uppgifter genom att du som kund genomför ett köp hos oss, kontaktar oss eller registrerar dig i vår medlemsklubb. VI kan även samla in uppgifter från tredje part så som sociala medier i samband med marknadsföringssyfte och tävlingar vi tillhanda håller.
Vilka delar vi dina personuppgifter med?
Gotterian säljer inte vidare dina personuppgifter med andra aktörer men vi är tvungen att dela vissa uppgifter med samarbetsaktörer för att kunna genomföra och slutföra beställningar.
Aktörer som vi måste dela med oss av uppgifter med är:
- Fraktbolag- för att de i sin tur ska kunna leverera din order.
- Betalningslösningar – För att ordern ska kunna genomföras och betalas, detta är banker och andra betalleverantörer t.ex. Klarna.
- Marknadsföring- De marknadsföringskanaler vi använder oss av vid nyhetsbrev och mobilutskick får tillgång till uppgifter men får i sin tur inte använda dessa i eget syfte.
- Google analytisk- Används för att samla in statistik vilket innebär att iP-nummer sparas.
- Statliga myndigheter- polis, skatteverket eller andra myndigheter om vi är skyldiga att dela med oss av denna information vid misstanke om brott.
Hur länge sparar vi dina personuppgifter?
Dina personuppgifter sparas tills du som kund meddelar att du vill avregistrera dig som kund hos oss.
Vad har du för rättigheter som registrerad kund hos oss?
Du har möjlighet att kontakta oss för att ändra dina uppgifter om du anser att de vi har är felaktiga, du kan få ett register om dig samt att avregistrera dig från direkt marknadsföring via mail/sms men även avregistrera dig helt som kund hos oss vilket innebär att alla dina personuppgifter blir raderade.
Vad är cookies och hur använder vi det?
Cookies är data som sparas för att förenkla för dig som kund. Kan t.ex. vara att ditt namn o adress auto ifyllas när du skall göra en order. Du kan när som helst radera dina cookies i din webbläsare.
Hur skyddas dina personuppgifter?
Vi använder oss av virusskydd, brandvägg samt att ingen utan behörighet kommer åt personuppgifter. Våra sidor är även SSL certifierat. SSL (Secure Sockets Layer) är den standard av säkerhetsteknologi som används för upprättande av en krypterad länk mellan en webbserver och en webbläsare. . SSL ser till att all data som skickas mellan en webbserver och webbläsare förblir privat och krypterad. SSL används av Gotterian för att kunna skydda våra transaktioner med kunder online.
Datainspektionen
Tillsynsmyndigheten är datainspektionen och det är dit du lämnar in klagomål om du tycker företag hanterar personuppgifter felaktigt.
Hur kontaktar du oss lättast vid frågor?
Har du frågor om personuppgifter är du självklart välkommen att kontakta oss.
Gotterian Partners AB
559075-2795
Björsbyvägen 253, 97596 Luleå, Sverige
E-postadress: Kundtjanst@gotterian.se
Telefon: 076-8431114
Senast ändrad: 2020-05-10